Koduigatsus, kõhugripp ja uued lennupiletid

It’s official! Nädal aega Balil ja meid tabas esimest korda eemaloldud aja jooksul koduigatsus! Võib-olla oli oma roll kõhugripil (siinmail tuntud nimega Bail Belly’l), mis tegi meid mõlemaid kaheks päevaks täiesti jõuetuks ja tõi päevakorda mitmesuguseid eksistentsiaalseid küsimusi, aga meile endalegi üllatuseks tabasime end mõttelt – mis oleks, kui läheks praegu Eestisse tagasi…? Ühtegi lennupiletit pole veel ostetud, Austraalia viisa ootab meid järgmise aasta juunini… Aga ei. Mida paremaks tervis läks, seda rohkem saime aru, et nope. Not gonna happen! Too soon!

20170809-IMG_6677

Mõtisklesime selle üle,…

…mida me Balil olles veel teha tahame. Esimestel päevadel oli meil meeletult energiat. Käisime ringi ja avastasime. Mida päev edasi, seda rohkem väsisime ja saime aru, et sõna “basseinipuhkus” erutas meid mõlemaid niivõrd, et hakkasime taas Airbnb lehte lappama, kuni leidsime meile sobiva hinnaga mõnusalt riisipõldude vahel asuva basseiniga majutuse, kus vähemalt päev-kaks pikutada ja siis vaadata, kuhu tuuled puhuvad.

Spirituaallinnakeseks peetav Ubud pakkus küll väga palju enesearendusvariante ja häid söögikohti, kuid isegi mitmesugused mindfulness meetodid ei suutnud meie mõtteid rahustada. Meeletu turistivoog, pidev kauplemine, hullumeelne liiklus ja igapäevaselt sissehingatav kogus heitgaasi ja viiruki kombot väsitas kordi rohkem kui me kogu ubudi “vaimusest” vastu saime.

20170810-IMG_6899

Eelmisel aastal…

…tegi Bali oma turistirekordi. Aasta jooksul külastas Balit 4 904 175 turisti, mis on 22.55% rohkem, kui 2015. aastal. Peaaegu viis miljonit! Uus-Meremaa 3,5 miljonit turisti on riikide suurust ja turistiarvu kõrvutades naljanumber ja juba seal olles andis turistide läbivool tunda. Sujuv transformatsioon on teinud sealsetest probleemkohtadest, nagu näiteks prügi (või õigemini räpasus ja mustus), Balil olles normaalsuse.

Samuti pole Bali koht, kus nautida rannapuhkust, sest “piltilusaid” valge liivaga ujumiseks ja päevitamiseks sobivaid paradiisirandu siit loota ei tasu (küll aga peaks neid leiduma Bali kõrvalsaartel – Lombokil, Nusa Penidal ja Gili saartel). Siin leidub aga piisavalt laineid surfaritele ja sadu muid asju, mida teha (loe: tee seda, mida hing ihaldab). Ja selles rütmis kulgeme endiselt edasi. Natukene basseini ääres ja kui enam ei jaksa, siis… laseme taas Balil endaga juhtuda.

20170806-IMG_6268

Aga kui nüüd veel natukene tulevikust rääkida,…

…siis peale meie kõhugripiheitlusi ja tulevikumõtisklusi ostsime lõpuks ka lennupiletid ära. Peamiselt selleks, et mitte nende eest lõpuks hingehinda maksta ja nüüd võime ametlikult kuulutada, et 31. augustil siseneme Austraaliasse ja hakkame oma uut elu üles ehitama Brisbane’i. Muidugi see üheotsapiletitunne oli marumõnus. Vahepeal pidasime plaani ka siit teistesse riikidesse edasi põrutada, aga jäägu see juba järgmiseks korraks.